„Természetes üzenetek” - Plakáttervező pályázat az általános iskola felső tagozatán tanuló gyermekek és középiskolások számára

3. Veszélyes etetés

Jó szándékból is árthatunk az élővilágnak! Tudatlanságból ered a vízimadarakat sújtó „angyalszárny” nevű betegség, melyet az egyoldalú táplálkozás, a kenyérrel és más, adalékanyagokat tartalmazó élelmiszerrel (chips, sós rágcsák, péksütemények) való etetés okoz. A vízimadarak életmódja alapvetően különbözik a téli madáretetőket látogató énekesmadarakétól. Felesleges etetésük rengeteg szenvedést okoz nekik, ráadásul a bedobált, el nem fogyasztott élelmiszerekkel a vizeket is elszennyezzük.



Te hogyan hívnád fel a figyelmet a vízimadarak etetésének veszélyeire?

Az etetésből eredő veszélyekről az alábbi linken olvashattok bővebben:



Képzeld el, hogy lehetőséged nyílik olyan plakát megalkotására, mellyel ráirányíthatod az ország figyelmét erre a fontos problémára, és elérheted, hogy minél több emberhez eljusson az üzenet! Légy kreatív, és ne feledd, a kevesebb néha több!

Tipp: Ha lehet, kerüljétek a tiltó formájú üzeneteket (pl: Ne csináld ezt vagy azt!), melyek sokszor épp az ellenkező hatást váltják ki az olvasóból!


Pályázat menete, nevezési feltételek:

  • Egy pályázó legfeljebb egy darab, saját maga által készített (A4 vagy A3 méretű), színes vagy fekete-fehér, hagyományos rajz, festmény, kollázs technikával készült, egyedi művel nevezhet. Kérjük a mesterséges intelligencia mellőzését.
  • A pályázaton való részvétel ingyenes, nincs nevezési vagy regisztrációs díj.
  • A rajzokat jó minőségben (600 dpi, JPG vagy PNG formátum) szkennelve, kizárólag elektronikus úton az alábbi email címre kérjük elküldeni (kérjük, őrizd meg az eredeti alkotást is!): e-mail: szucs.erzsebet@bnpi.hu
  • A tárgyhoz kérjük beírni a pályázat nevét és a választott téma címét (pl.: Természetes üzenetek – Békavonulás).
  • Beküldéskor kérjük megadni a pályázó nevét, az oktatási intézmény nevét a település megnevezésével, valamint a felkészítő pedagógus nevét.
  • A pályamű beküldésével a résztvevők automatikusan elfogadják az adatkezelési tájékoztatónkban foglaltakat. Adatkezelési tájékoztatónkat megtalálják a következő címen: Tájékoztató_programok_események_2025 - aláírt.pdf


Kapcsolódó

2022/1. - 7. Visitors from Kiskunság National Park

2022/1. - 7. Visitors from Kiskunság National Park

2022.08.23. 15:48
Besucher aus dem Kiskunság Nationalpark [13.06.2022-19.06.2022]Am Montag, den 13. Juni kamen Lara und Jakob dann mit nach Eger, um ein bisschen was vom Bükk Nationalpark zu sehen. Am ersten Tag bestiegen wir einen kleinen Aussichtspunkt in Szarvaskő und besichtigten das Western Gate Besucherzentrum.Dienstag unternahmen wir eine kleine Wanderung direkt vom Direktorat aus und am Mittwoch zum Tar-kő Aussichtspunkt. Auch für Marie und mich war dies einer der beeindruckendsten Orte, die wir im Bükk gesehen haben. Danach besichtigten wir gemeinsam mit einem Ranger das Plateau und er erklärte uns einiges über die vorkommenden Pflanzen und einen Schmetterling, der weltweit nur in einem sehr kleinen Umkreis auf dem Plateau zu finden ist. Anschließend fuhren wir zu einem sogenannten „Virgin Forest“, einem Wald, der weder von der Forstwirtschaft genutzt werden darf noch von Wanderern betreten. Somit soll der Wald sich ohne jeglichen Einfluss des Menschen entwickeln. Am Donnerstag fand eine Art Evaluation des Observatoriums und umliegender Attraktionen statt. Wir halfen bei der Vor- und Nachbereitung und nahmen an den Führungen teil. Am letzten Tag des Austausches besichtigten wir in Lillafüred die Szent István-Höhle und die Annahöhle. Bei der Szent István-Höhle handelt es sich um eine Tropfsteinhöhle, in der ein bestimmtes Klima herrscht, welches besonders gut für die Gesundheit sein soll. Deshalb ist ein bestimmter Bereich der Höhle für Touristen gesperrt. Hier haben Leute mit verschiedenen Krankheiten die Möglichkeit sich, mit Schlafsack oder Decke, für ca. drei Stunden täglich hinzulegen, um die Heilungsprozesse im Körper zu unterstützen.Nach diesen zwei gemeinsamen Wochen war der Austausch vorbei. In der Zeit konnten wir alle einiges über sowohl den anderen als auch den eigenen Nationalpark lernen.
Tovább olvasom