TúraManó Tábor - beszámoló 2019.07.29. 11:56

A Természetismereti és Oktatási Osztály idén tizenegyedik alkalommal tartotta hagyományos „Túra Manó” napközis táborát. A július 22-26. között megrendezett tábor során Felsőtárkányban és környékén ismerkedtünk a természet élő és élettelen szépségeivel.

A tábor nevéhez híven rengeteget túráztunk, mozogtunk. Hétfő délelőtt a gyerekek csapatokat alakítottak, és már így vágtak neki a Kő-közi tanösvényen megrendezett akadályversenynek, valamint a délutáni tó körüli tájékozódási futásnak. Az első nap jó bemelegítés volt a másnapi hosszú túrára, amikor Felsőtárkányból Síkfőkútig túráztunk a Vár-hegy érintésével, és útközben megtisztítottuk a tanösvényt az eldobált hulladékoktól. Szerdán hegyre ugyan nem másztunk, de oda-vissza 10 kilométert sétáltunk, hogy megcsodálhassuk az Esztáz-kői barlang cseppköveit. A túramanók állóképességét dicséri, hogy a kirándulások mellett teljes erőbedobással vettek részt a tóparton megrendezett sorversenyen, de az örök kedvenc számháború sem maradhatott el.

Természetismereti foglalkozásokban sem volt hiány: az Attila-kútnál madárgyűrűzésen vettünk részt, a Stimecz-háznál pókásztunk, szerda este törpedenevérekkel ismerkedtünk és éjszakai lepkéket csapdáztunk. A sok túrát kézműves foglalkozások közben pihentük ki: agyagból szélcsengőt készítettünk, kemencében kiégettük, a túrák során gyűjtött termésekből és levelekből pedig gyönyörű képet készítettünk.

Az utolsó nap szafari buszra ültünk, és a Hór-völgyébe kirándultunk. Túravezetőnktől sok érdekességet hallottunk az Ódor-vár történetéről és a Suba-lyuk neandervölgyi ősember-leleteiről. A gyerekek sok élménnyel és tudással a hátizsákjukban térhettek haza a tartalmas hét végére.