Ökoturizmus – Láncreakció (Marketing díjat nyertünk) 2018.06.21. 06:48

A MagyarországOn versenyre 70 nevezés érkezett idén – ebből választotta ki a 13 tagú szakmai zsűri a legjobbakat. A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság két díjat is elhozhatott – arany minősítést nyert az új jegyrendszere, ezüst fokozatot pedig a cég új arculata. A díjátadó gálára 2018. június 20-án került sor az A38 rendezvényhajón.

Ökoturizmus – Láncreakció

A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság (BNPI) 3 megyére kiterjedő ökoturisztikai élménykínálata három megyében több mint száz élményelemet tartalmaz, amelyek között vannak bemutatóhelyek, tanösvények, barlangi túrák, szakvezetések, kilátópontok, stb. Az eddig egymástól független élménypontokból a BNPI 2017 második felében hálózatos kínálati csomagot alakított ki, amelynek sarokpontjai a BNPI legnagyobb forgalmú bemutatóhelyei, amelyek egyben a hálózat információs pontjai is. A hálózatosodás lehetővé teszi a térség ökoturisztikai élményeinek komplex turisztikai termékké alakítását.

Ezt a folyamatot segíti a BNPI 2018 tavaszán bevezetett új, egységes jegyrendszere, amely a lillafüredi Szent István- és Anna-barlangban, az Ipolytarnóci Ősmaradványoknál, a szilvásváradi Millenniumi kilátóban, valamint a felsőtárkányi Nyugati kapu Látogatóközpontban került bevezetésre, s becsatornázza a kínálatba a szakvezetett túrákat is. Minden jegy egyben 10-20% kedvezményt biztosít egy következő bemutatóhely díjából, illetve egy további kedvezményt nyújt egy szakvezetett túrán való részvétel díjából is, továbbá elérhetővé teszi a BNPI mobil alkalmazását (GUIDE@HAND BNPI), amely guide a BNPI tanösvényhálózatához.

2018 májusában a jegyrendszer a QARD rendszert használó online vásárlási lehetőséggel bővült, amelynek előnye, hogy nincs környezetterhelés, kedvezőbb áron tudják a vendégek online venni a belépőt, mint a helyszínen, nincs sorbanállás a jegyvásárlásnál, tervezhetőbb a program a vendégeknek és a bemutatóhelyeknek is, ráadásul júliustól kedvezményrendszert is kialakít a BNPI a regisztrált felhasználóknak.

Komplex új arculat az ökoturisztikai célközönség bővítésére

A BNPI évtizedeken át használt bábakalácsos címeréhez soha nem készült részletes arculati kézikönyv, az információs kiadványok, tanösvénytáblák, stb. grafikai tervezésében teljes szabadságot kaptak mindig a tervezők a forma- és a színvilág tekintetében is. Problémát jelentett továbbá, hogy a Bükki Nemzeti Parknak (amely csak a Bükkre korlátozódik), s a 3 megyét átölelő BNPI-nek nem volt külön arculata vagy logója, a Nemzeti Park logójának használata Nógrádban vagy a Mátrában a vendégek számára értelmezhetetlen volt.

Az új arculat megőrzi a Nemzeti Park területén a bábakalácsos címert, azonban biztosítani tudja a bemutatóhelyek, tájegységek önálló vizuális megjelenését. Mindemellett fontos célja a tizen- és huszonéves baráti társaságok számára a BNPI ökoturisztikai kínálatának trendivé tétele (ez az a korosztály, akik elsősorban a környezeti nevelési programokon találkoztak nagyrészt iskolai keretek között korábban ezzel a kínálattal).

Az új arculat eszközrendszere:

  • komplex online portfolió – www.bnpi.hu, www.osmaradvanyok.hu honlapok, valamint a GUIDE@HAND Bükki Nemzeti Park Igazgatóság mobil alkalmazás, valamint közösségi média avatarok és egyéb online eszközök
  • az új jegyrendszer
  • új táblarendszer (fokozatos cserével)
  • egységes kiadványok
  • különleges kiadványtárolók
  • a BNPI boltjaiban forgalmazott új arculatos termékek

A MagyarországOn kommunikációs verseny 13 tagú zsűrijének elnöke Magyar Vilma, Budapest Underguide, alapító-ügyvezetője volt, a zsűri tagjai:

  • Ágh András, fotós, grafikus, a FingerMoto Kft. tulajdonosa
  • Hajnal Péter, GLIX Fotóügynökség, tulajdonos
  • Kassitzky Attila, kommunikációs igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség
  • Kékesi Donát, fotográfus
  • Laposa Bence, Balaton Kör elnöke, borász
  • Lencsés Tamara, kiemelt vezető szakértő, Desztináció-fejlesztésért felelős igazgatóság, Magyar Turisztikai Ügynökség
  • Neizer Anita, tartalomfejlesztési vezető, PPH Media
  • Németh Bálint, ügyvezető igazgató, AERA property & destination, elnökségi tag, BBR
  • Pásztor-Duffy Judith, Turisztikai online marketing szakértő
  • Dr. Princzinger Péter, Magyar Turisztikai Szövetség elnöke
  • Sztojanovits Kristóf, Magyar Turisztikai Szövetség főtitkára
  • Vereckei András, főszerkesztő, Turizmus & Vendég


Köszönet

Ez az eredmény nem jöhetett volna létre a Robin Desing csapata, a Qard rendszer fejlesztő Qilaq Solutions Kft és a GUIDE@HAND mobil alkalmazást fejlesztő MTA SZTAKI nélkül.

Kapcsolódó

8 Unsere Erfahrungen als Freiwillige in Ungarn

8 Unsere Erfahrungen als Freiwillige in Ungarn

2023.04.19. 14:31
Seit fast fünf Monaten sind wir nun schon hier in Ungarn und arbeiten im Direktorat des Bükk-Nationalparks. Schon etwas emotional schauen wir auf den letzten Monat und die Zeit, die uns noch in unserem Freiwilligendienst bleibt. Aber vor allem schauen wir voller Dankbarkeit auf die Zeit, die wir hier schon verbracht haben. Der sechsmonatige Freiwilligendienst hier in Ungarn war für uns beide die erste lange und vor allem alleinige Reise ins Ausland und am Anfang haben wir uns natürlich unsere Gedanken gemacht, ob alles so verlaufen würde, wie wir es uns erhofften. Wenn wir eins gelernt haben, dann ist es, dass man aus schwierigen Situation am besten lernen kann und dass Erfahrungen – egal ob gute oder schlechte – uns als Menschen wachsen lassen. In unserer Zeit hier hatten wir das Glück, vor allem gute Erfahrungen machen zu dürfen: Wir haben die Gastfreundschaft vieler Ungar:innen kennengelernt, Freundschaften fürs Leben geknüpft und sind ein ganzes Stück eigenständiger geworden. In den letzten fünf Monaten sind wir viel gereist, haben unser Bestes im Ungarisch lernen gegeben und viele neue Menschen kennengelernt. Des Weiteren haben wir einen Einblick in die Natur des Bükk-Gebirges und die vielfältigen Aufgaben des National- und Geoparks gewinnen können. Besonders bei der Arbeit mit den Ranger:innen war es spannend, ihren Blick auf Bio- und Geodiversität vermittelt zu bekommen. Aber nicht nur die Vielfalt der Natur haben wir ganz neu betrachten und verstehen gelernt, wir haben auch gelernt zuzuhören. Wenn wir mit Freund:innen und Verwandten von Zuhause telefoniert haben, wurden wir oft gefragt, wie Ungarn und seine Menschen denn so seien. Während der Zeit hier haben wir gelernt, dass es keine einfache Antwort auf diese Fragen gibt; es ist nicht leicht zu sagen, wie ein ganzes Land ist oder alle Menschen in diesem Land sind. Denn jeder Mensch ist ein Individuum mit eigener Geschichte und eigenem Blick auf die Welt. Wir können bloß zuhören und versuchen, zu verstehen, wie die einzelnen Menschen denken, ohne etwas verallgemeinern zu wollen. Und mit je mehr Menschen wir uns unterhalten haben, desto vielschichtiger wurde unsere Sichtweise. Denn wie in jedem Land haben die Menschen auch hier ganz unterschiedliche Sichtweisen und Perspektiven auf unterschiedliche Themen – egal ob im Alltag, bei Persönlichem, der Lebensweise oder Politik. Der Freiwilligendienst hat uns gelehrt, dass ganz viel Schönes geschehen kann, wenn man etwas Neues ausprobiert, offen an Herausforderungen herangeht und einfach mal „ja“ sagt. Beim Einleben hat es sehr geholfen, uns unser Zuhause gemütlich einzurichten und mit Fotos, Pflanzen und Kerzen zu personalisieren sowie die Stadt Eger und ihre Menschen möglichst gut kennenzulernen. Momentan nehmen wir zum Beispiel an einem Jumping-Kurs teil; mit vielen Einheimischen Sport zu machen, ist jedes Mal ein Highlight unserer Woche. Uns hat dieser Auslandsaufenthalt im Rahmen eines Freiwilligendienstes unglaublich stark bereichert und können ihn aus vollem Herzen weiterempfehlen. Wir wünschen dir alles Gute für die nächste Reise! Marei und Ronja
Tovább olvasom