Legyen Ön is GEOFOOD védjegyes! 2022.01.22. 06:41
A Novohrad-Nógrád Geopark idén is meghirdeti a GEOFOOD védjegypályázatot.
A Novohrad-Nógrád Geopark védjegypályázatot hirdet a GEOfood nemzetközi védjegy használatára a geopark területén működő helyi termék előállítók és éttermek számára.
A koronavírus járvány utáni gazdasági újraindulás segítése és a klímaválság kezelése érdekében a Novohrad-Nógrád Geopark is csatlakozott a Magma Geopark által 2015-ben elindított GEOfood nemzetközi helyi termék programhoz, amelynek célja a geológiai értékek és a helyi ízek közötti kapcsolatok bemutatása és a helyi gazdaság segítése.
A GEOfood programban minden, a geopark területén működő kézműves terméket előállító termelő és étterem részt vehet. Mivel a program célja jelenleg a COVID miatti talpraállás segítése, a 2022-ben csatlakozó vállalkozások számára is ingyenes a csatlakozás és a védjegyhasználat.
A 2022-ben megszerzett védjegy használatára 2024. december 31-ig jogosultak a pályázók.
Pályázni a következő linken lévő adatlap kitöltésével lehet: https://forms.gle/tafgGWzLb3BtVamw5A beérkező pályázatok beküldési határideje 2022. február 20., a pályázatokat egy hónapon belül bírálja el a bírálóbizottság.
A felhívással és a jelentkezéssel kapcsolatban kizárólag írásban, a https://www.nogradgeopark.eu/hu/kapcsolat linken szereplő Kapcsolat űrlapon kérhető bővebb tájékoztatás.
1. Csak az UNESCO globális geoparkok területén működő termelők vagy vállalkozások használhatják a GEOfood logót.
2. Csak a Magma Geoparkkal védjegyhasználati szerződésben álló geoparkok területén lévő partnerek használhatják a GEOfood logót.
3. Minden csatlakozó geopark felelős a logó használatáért és a kritériumok betartásáért.
4. A geopark kijelölhet egy, a geopark területével szomszédos olyan átmeneti övezetet, puffer zónát, ahonnan még csatlakozhatnak vállalkozók és mezőgazdasági termelők a programhoz. Ez anNovohrad-Nógrád Geopark esetében Nógrád megye közigazgatási határa.
5. Amennyiben a termék a pufferzónából származik, ezt a címkén a többi geológiai információval együtt fel kell tüntetni. A puffer zóna választást motiválni kell, ha a termény vagy előállító üzem a geopark határa közelében van és / vagy a földtani adottságok megegyezők.
6. A gyártóknak a Geopark területén vagy a kiválasztott pufferzónában kell működniük. A GEOfood-termelők nem helyezkedhetnek el a Geopark vagy a puffer zóna területén kívül.
7. A GEOfood termékeket alkotó alapanyagoknak a Geopark területéről (vagy puffer zónájukról) kell származniuk.
8. Az alapanyag feldolgozható a geoparkon (vagy / és) a puffer zónáján kívül.
A TERMÉKET JELZŐ INFORMÁCIÓS CÍMKÉK ÉS ÉTTERMI MENÜ KÖTELEZŐ ELEMEIA GEOfood termékeknek szoros kapcsolatban kell állniuk a helyi földtani örökséggel, erről az összefüggésről konkrét rövid írásos információkat kell megadni az élelmiszereken és a GEOfood éttermek étlapjain (pl.jura korabeli márgákban termesztett olajbogyókból előállított olívaolaj, amelyet az ókori Tethys-tenger rakott le, vagy a geopark jellemző geológiai adottságait visszatükröző talajból nőtt gabonából származó kenyér, stb.).
Ha a termék a geopark puffer zónájából származik, akkor azt meg kell említeni a címkén is.
Az alapanyag eredetét egyértelműen le kell írni a címkén, szintén a geológiai örökségre utalással.
A GEOfood termékeknek két fajtája van a gyártás folyamatától függően.
1- Nyers termékek, például: zöldségek, dió, hús, bogyók, hal, gomba, olívaolaj, méz, tej stb.
2- Kézműves termékek, például: Az ételek-italok a Geopark területén vagy a pufferzónában növekvő nyers termékek kombinációjából vagy átalakításából származnak. (lásd: „földrajzi kritériumok”.)
• A haltermékek fagyaszthatók, de a Geopark területéről vagy a pufferzónából kell származniuk.
• CUKOR VAGY SÓ hozzáadása megengedett, még akkor is, ha nem a Geopark területéről származik (ezek nem számítanak bele az éttermi menüknél előírt 50% -os helyi alapanyagba).
GEOFOOD KRITÉRIUMOK ÉTTERMEK SZÁMÁRA1. A GEOfood logót jól láthatóan el kell helyezni az étteremben és a kapcsolódó kommunikációs felületeken.
2. A GEOfood menüket a földtani örökségnek kell inspirálnia, bizonyítva annak a geoparkokban betöltött jelentőségét. Céljuk, hogy lehetővé tegyék a vendégek számára a geo-örökség megízlelését, és ha lehetséges, érzékeltessék a geopark atmoszféráját az étkezési területen.
3. A vállalkozásoknak ki kell dolgozniuk egy GEOfood menüt, amelyben az alapanyagok min. 50%-a a geopark területéről vagy a pufferzónából származik.
4. A GEOfood éttermeknek legalább egy GEOfood menüt kell szolgálniuk, szezonálisan vagy évente.
5. Kölcsönös promóció a geoparkban és a kiválasztott étteremben a logók, információs szórólapok és a weboldalak (hivatalos weboldal, közösségi média, sajtóiroda stb.) révén.
6. Minimum évente egyszer jelentést kell készíteni a GEOfood projekt tapasztalatairól a Geopark felé.
LOGÓHASZNÁLATA GEOfood logót nem lehet megváltoztatni. A Geopark logóval való kombináció ajánlott. Kereskedelmi termékeken a GEOfood logónak az UNESCO logóval való kombinációja nem megengedett. (UNESCO logó árusított termékeken nem használható).Más helyi logókkal akkor kombinálhatók, ha azok kapcsolódnak a geoparki filozófiához.