Ajánlattételi felhívás tanári-tanulói kézikönyv elkészítésére

Az ajánlatkérő pályázatot hirdet Tanári módszertani és hozzátartozó tanulói kézikönyv elkészítésére magyar és szlovák nyelven, a SKHU/1902/4.1/038 azonosító számú, „Szlovák-magyar geoturisztikai partnerség” című projekthez kapcsolódóan.

1. Ajánlatkérő neve, címe, telefon- és telefaxszáma (e-mail):

Bükki Nemzeti Park Igazgatóság

3304 Eger, Sánc u. 6.

Tel: 36/411-581

Fax: 36/412-791

Ügyintéző: Havasi Andrea, pályázati referens

E-mail: projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu

2. A beszerzés tárgya, illetőleg mennyisége:

Az ajánlatkérő pályázatot hirdet Tanári módszertani és hozzátartozó tanulói kézikönyv elkészítésére magyar és szlovák nyelven, a SKHU/1902/4.1/038 azonosító számú, „Szlovák-magyar geoturisztikai partnerség” című projekthez kapcsolódóan az alábbi tartalommal:

2a)

Tanári módszertani kézikönyv (illusztrációval és képekkel) elkészítése, mely útmutatást nyújt tanárok részére a Bükki-vidék Geopark és Novohrad-Nógrád Geopark geológiai, természeti és kulturális értékeiről, főbb geológiai látványosságairól, túravezetői ismeretekről stb. az alábbi tartalmi fejezetekkel:

Főcím Geoparkok és geotúra-vezetés alapismeretei Tartalmi vázlat
alcím A Bükk-vidék és a Novohrad-Nógrád Geopark példáján
könyv típusa Tanári módszertani kézikönyv
1 Fogalmi rendszerek: geopark, geoérték, geoturizmus az oktatásban
1.1 A geokörnyezet és a táj kapcsolatrendszere Alapvető földtani törvényszerűségek, fogalmak, fejlődéstörténet, kőzetek, ásványok, mint a Föld építőkövei, az anyag-forma-folyamat természeti és kulturális táji kapcsolatrendszere
1.2 A geoértékek rendszere Geosite, Geotóp, geomorphosite, geoérték, az értékek értékelése: információk, oktatás, bemutatás, veszélyeztetettség
1.3 Geo-természetvédelem Oktatás, viselkedés, szervezés, etikai normák természetvédelmi területeken, geoértékek és a természetvédelem kapcsolata
1.4 Geoparkok, geoturizmus Geopark, fogalma, hazai és nemzetközi szerepe, rendszere, geoértékből attrakció, geoturisták rendszerezése (ismeretátadási, érdeklődési, viselkedési szempontból)
2 A Bükk-vidék és a Novohrad-Nógrád Geopark geoturisztikai adottságai és értékei földtani, természetföldrajzi, táji ismeretek, geoértékek típusai, kialakulásuk okai, fő jellemzői és ezek oktatása, megmutatása, geo- és kulturális értékek kapcsolata
2.1 A Novohrad-Nógrád Geopark
2.2 A Bükk-vidék Geopark
3 Geotúra szervezés és vezetés módszertana
3.1 Túraszervezési és vezetési alapismeretek felhasználása a geoturizmusban természetjáró túravezetés és túraszervezés általános alapjai (utalással a természetjáró túravezetés könyvre), geoturisztikai sajátosságok
3.2 Időjárási helyzetek és kezelésük Időjárási helyzetek és kezelésük, az időjárási jelenségek felismerése, helyes viselkedés
3.3 Balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás terepen Balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás terepen, alapismeretek gyerekeknek
3.4 A terepi tájékozódás oktatási módszerei A terepi tájékozódás oktatási módszerei
4 Földtudományi ismeretek és geoértékek az oktatásban Földtani, felszínalaktani folyamatok és geoértékek oktatási célja, módszerei, bemutatása terepen
4.1 Földtani, felszínalaktani alapismeretek oktatási célja Földtani, felszínalaktani alapismeretek oktatási célja, szemléletformálás
4.2 Ásványok, kőzetek, geo-folyamatok alapismeretei terepen megfigyelés, mintaelőkészítés, bemutatás
4.3 A geo-, a táji és kulturális értékek komplex megismertetése A geo-, a táji és kulturális értékek komplex megismertetése
4.4 Az értékek dokumentálása, természetfotózás a terepi megfigyelések dokumentálása, természetfotózás és oktatási felhasználás
4.5 Terepi ismeretterjesztő helyszínek tanösvények, bemutatóhelyek, alapszelvények és ezek használata az ismeretszerzésben
4.6 Terepi oktatás, környezeti attitűdformálás Terepi bemutatási és interaktív oktatási módszerek, környezeti attitűdformálás

2b)

A kézikönyv mellé hasonló felépítésű, ahhoz módszertanilag illeszkedő, ellenőrző feladatokkal ellátott tanulói munkafüzet elkészítése. A munkafüzetben a módszertani kézikönyv alapján az alapismeretek összefoglalása, játékos, gyakorlati feladatok kerülnek kidolgozásra, a két Geoparkra fókuszálva az alábbi tartalmi fejezetek figyelembevételével:

Főcím Kövekbe zárt világ
Alcím A Bükk-vidék és a Novohrad-Nógrád Geopark
könyv típusa munkáltató tankönyv 5-10. osztályos diákoknak és érdeklődőknek
1 Mi a geopark? Miért érték az élettelen környezet?
1.1 Földtan és táj
1.2 Földtani, földrajzi értékek
1.3 Földtudományi természetvédelem
1.4 Geoparkok, geoturizmus
2 A Bükk-vidék és a Novohrad-Nógrád Geopark geoturisztikai adottságai
2.1 A Novohrad-Nógrád Geopark értékei
2.2 A Bükk-vidék Geopark értékei
2.3 A megismert geoparkok különleges helyszínei
3 Mi történhet túrázás közben?
3.1 Időjárási helyzetek és kezelésük
3.2 Balesetmegelőzés, elsősegélynyújtás terepen
3.3 Tájékozódás a terepen, ismerkedés a térképekkel
4 Földtudós nyomozás terepen
4.1 Mit rejtenek a földtani, felszínalaktani nyomok
4.2 Ásványok, kőzetek titkai
4.3 Mit mutat meg még a táj?
4.4 Földtudós helyszínelők

Az árajánlat tartalmazza:

  • a könyvek témakör- és fejezetanyagát
  • pár mondatos rövid ismertetéssel,
  • könyvírás költségét,
  • szerzői jogokat,
  • fordítási,
  • nyomtatási díjakat:

- Módszertani útmutató 70-75 oldal terjedelemben, 500 példány magyar és 50 példány szlovák nyelven,

- Munkafüzet a Módszertani útmutatóhoz igazodva 70-75 oldal terjedelem, 1500 db magyar és 500 db szlovák nyelven.

A kiadvány nyomtatási paraméterei:

Borító: méret B/5, papír 200 g/m2, szín 4+4, 1 oldal fóliaBelív: méret B/5, papír 115 g/m2, szín 4+4, kötés irka
3. A teljesítés helye:

Bükki Nemzeti Park Igazgatóság, 3304 Eger, Sánc u. 6.

4. A szerződés időtartama vagy a teljesítés határideje:

2022. március 1.

Ajánlatkérő előteljesítést elfogad.

5. A szerződés meghatározása:

vállalkozási szerződés

6. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei, illetőleg a vonatkozó jogszabályokra hivatkozás:
  • Ajánlatkérő előleget nem fizet.
  • Az ajánlattétel, a szerződés és a kifizetések pénzneme: HUF
  • Részajánlattételre nincs lehetőség
  • 1 db részszámla megengedett a Módszertani útmutató és Oktatási könyv nyomtatás előtti állapotban a Megrendelő jóváhagyásával

Felhívjuk figyelmét, hogy árajánlatát tételenként, a mellékelt költségtábla szerint megbontva megküldeni szíveskedjen.

Ajánlatkérő az SKHU/1902/4.1/038 azonosító számú, Slovak-Hungarian GeoTouristic Partnership című projekt keretében támogatásban részesült, így a nyertesnek fizetett ellenszolgáltatást a projekt keretében nyújtott támogatásból finanszírozza.

7. Az ajánlatok bírálati szempontja:

a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.

8. Az ajánlat benyújtásának, módja, címe:

ajánlatkérő 1. pontban meghatározott címére postai úton, személyes átvétellel az igazgatói titkárságon vagy az ajánlattételi idő rövidségére való tekintettel e-mailen a projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu címeken.

9. Az ajánlattételi határidő:

2021. október 18.

10. A benyújtott ajánlatnak tartalmaznia kell:
  1. Az ajánlattevő adatait (név, cím, adószám, telefonszám, e-mail);
  2. Egyesület, alapítvány esetén alapító okiratot;
  3. Az ajánlat tárgyát, amelyben szerepel a "SKHU/1902/4.1/038" megnevezés;
  4. Az ajánlatra vetített nettó vállalási díjat (HUF);
  5. Az ajánlatra vetített ÁFÁ-t, amennyiben releváns (HUF);
  6. Az ajánlatra vetített bruttó összköltséget (HUF);
  7. Amennyiben az ajánlattevő alvállalkozót von be a teljesítésbe, úgy azt az ajánlatában is köteles jelezni (a mellékelt nyilatkozat kitöltésével). Amennyiben alvállalkozó bevonására kerül sor, ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a teljesítésbe bevont alvállalkozóval kötött szerződést (melyben szerepel a megállapodás összege) és a kifizetésre vonatkozó dokumentumokat köteles megküldeni az ajánlatkérő részére.
  8. A mellékelt nyilatkozatok közül az ajánlattevőre vonatkozót (cég esetén az átláthatósági, egyéni vállalkozó esetén az öregségi nyugdíjról szólót), hiánytalanul kitöltve és aláírva.
  9. A mellékelt költségtáblát hiánytalanul kitöltve.
  10. A jogosultságra, csődeljárásra és köztartozás mentességre vonatkozó nyilatkozat kitöltve és aláírva.
11. A projekt ismertetése:

A projekt tartalma az alábbi linken elérhető: https://www.bnpi.hu/hu/palyazat-2/interreg-szlovak...

12. Egyéb információk:
  • Alvállalkozók bevonása a szerződés teljesítése során csak a megrendelő részére való bejelentést követően lehetséges.
  • Ajánlatkérő a szerződéses feltételeket a nyertes ajánlattevővel közösen dolgozza ki.
  • Tekintettel a rövid ajánlattételi határidőre, kérjük, hogy ajánlatukat a projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu e-mail címekre is küldjék meg.
  • Tekintettel az ún. zöld beszerzésre, ajánlatkérő az ajánlati felhívást csak elektronikusan küldi meg az ajánlattevőknek, ezáltal is csökkentve a projekt papírfelhasználását.
  • Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség az ajánlattevőt terheli.
  • A kiadványoknak tartalmazni szükséges a projekt kötelező arculati elemeit, amelyeket a Megrendelő küld meg a Vállalkozó részére
  • Amennyiben további kérdése merülne fel az ajánlattétellel kapcsolatban, úgy az alábbi kollégáktól kaphat további tájékoztatást: Havasi Andrea: 30/523-1472; havasia@bnpi.hu; Laufer Zsanett: 30/ 812-3047; lauferzs@bnpi.hu
Mellékletek:

o Átláthatósági nyilatkozat:

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/sAGES38WLiNyFuk

o Öregségi nyugdíjról szóló nyilatkozat:
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/QSKJZX7BcwYV70f

o Nyilatkozat (alvállalkozó bevonásáról)

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/20EST5QVa7yAYfs

o Nyilatkozat (jogosultság, csődeljárás, köztartozás)

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/lMvMKpHK9vVIgpd

o Költségtábla

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/bqNtnFrpwbKVZvl

Az ajánlattételi felhívás a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság honlapján is elérhető, www.bnpi.hu főoldalon az Aktuális Felhívások alatt.


Kapcsolódó

1 Vorstellung / Introduction

1 Vorstellung / Introduction

2023.04.19. 13:59
Ronja:Jó napot! Mein Name ist Ronja Köhler und ich bin 19 Jahre alt. Meine Heimat ist Lübeck eine Stadt im Norden von Deutschland in der Nähe der Ostsee. In meiner Freizeit war ich schon immer gerne in der Natur, an manchen Tagen um meine Gedanken während eines Spazierganges zu ordnen, an anderen um bei Baumpflanz und Müllsammel Aktionen teilzunehmen. Weil die Natur für mich gleichzeitig ein Ort zur Entspannung und ein Ort zum Lernen darstellt, habe ich mich entschieden mich bei Kulturweit für einen Naturfreiwilligendienst zu bewerben. Meine Hoffnung war es gleichzeitig in der Natur zu sein und mehr über die Bio und Geodiversität unserer Erde zu erfahren, außerdem wollte ich gerne etwas zurück geben für all das was wir von der Natur bekommen.Über die Unesco-Komission wurden Marei und ich dann in den Bükk Nationalpark geschickt und so haben wir die einmalige Möglichkeit bekommen ein halbes Jahr in Ungarn zu verbringen. Hier lernen wir nicht nur die Natur auf vielfältige Weise zu betrachten, wir versuchen uns an einer neuen Sprache und dürfen ganz viele neue Menschen kennenlernen, aber auch uns selbst lernen wir von einer neuen Seite kennen. Nach dem halben Jahr hier in Ungarn möchte ich gerne ein weiteres halbes Jahr arbeiten und Reisen. Mich interessiert es sehr verschiedene Länder kennenzulernen, neue Menschen zu treffen und verschiedene Ökosysteme verstehen zu lernen. Nach einem Jahr des Lernen, Reisens und neue Eindrücke sammeln, möchte ich zum Wintersemester diesen Jahres anfangen zu studieren. Momentan interessiere ich mich mich sehr für Soziologie, Psychologie und Politikwissenschaften. In den nachfolgenden Artikeln versuchen wir einen kleinen Einblick in unsere Erfahrungen zu geben und ein paar Eindrücke zu teilen uns ist es sehr wichtig darauf aufmerksam zu machen, dass es sich hier um individuelle Berichte handelt, welche nur unsere subjektive Wahrnehmung wiederspiegeln. Viel Spaß beim Lesen !Jó napot! My name is Ronja Köhler, and I am 19 years old. My hometown is Lübeck, a city in northern Germany near the Baltic Sea. I always enjoyed being out in nature, some days just to clear my mind while working, and others to participate in tree planting and rubbish collecting activities. Because nature, for me, is a place to rest and learn simultaneously, I decided to apply for the Kulturweit nature volunteer program. I hoped to be in nature while learning more about bio and geodiversity on earth; furthermore, I wanted to give back to nature something for everything we get from nature.The UNESCO Commission sent Marei and me to the Bükk National Park. We got the wonderful opportunity to spend six months here in Hungary. Here we learn to look at nature in various ways and try to learn a new language, and meet many new people. Also, we learned a lot about ourselves during our stay in Hungary.After half a year in Hungary, I would like to work and travel for another half year. I am very interested in getting to know different countries, meeting new people and learning to understand diverse ecosystems. After a year of learning, travelling and gaining new impressions, I would like to start studying in the winter semester of next year. At the moment, I am very interested in sociology, psychology and political science. We want to share some of our experiences and impressions in the following articles. We must point out that these are individual reports, which are only representations of our own Perceptions. Have fun while reading!
Tovább olvasom
2 Unterwegs mit Ranger / ​Our experiences  with the rangers

2 Unterwegs mit Ranger / ​Our experiences with the rangers

2023.04.19. 14:04
RonjaInsgesamt gibt es im Bükki Nationalpark 34 Ranger/Innen, die Aufgaben von Ranger/Innen sind sehr vielfältig. Die ursprüngliche Bedeutung ist die Betreuung eines Schutzgebietes, zu ihren Aufgaben gehören zum Beispiel Instandhaltungsarbeiten, sie kümmern sich um invasive, so wie schützenswerte Tier und Pflanzenarten, sie führen Exkursionen im Nationalpark und arbeiten an Forschenden Tätigkeiten. Häufig haben Ranger:Innen ein Gebiet in welchem sie Spezialisiert sind, so dass sich einige Ranger besonders gut mit Vögeln auskennen und andere mit Insekten oder Pflanzen. Als ersten Ranger durften wir Atila bei seiner Arbeit in Szilvásvárad begleiten, wir haben von ihm viel über die Relevanz von Biodiversität gelernt und warum Monokulturen so gefährlich für einen Wald sein können. Die Artenvielfalt von Pflanzen in einem Gebiet bietet vielen Tieren einen Lebensraum, deshalb ist eine kontrollierte Abholzung der Wälder kombiniert mit einer kontrollierten Aufforstung relevant für die Aufrechterhaltung von Artenvielfalt. So fällt es beispielsweise in Atilas Aufgabenbereich die Holzfällung zu kontrollieren. Wenn an den falschen Stellen oder zu viele Bäume gefällt werden, kann dies die Biodiversität in einem Gebiet gefährden. Deshalb gibt es genaue Pläne, welche Bäume gefällt werden dürfen. Bei der Aufstellung dieser Pläne gilt es die Interessen der Forstindustrie und die des Naturschutzes in Einklang miteinander zu bringen. Auch Totholz ist ein wichtiger Bestandteil des Nährstoffkreislaufs im Wald, da dieses durch Insekten und Pilze abgebaut wird und so wieder Nährstoff für neue Pflanzen darstellt. Deshalb ist es wichtig, dass Totholz nicht direkt aus dem Wald gebracht wird, sondern für einige Jahre im Naturkreislauf zu lassen. Weiterhin haben wir Fußspuren von Wölfen und Hirschen gesehen und durften etwas über die Verhaltensweisen dieser Tiere erfahren. Am 14. Oktober waren wir Wasservögel zählen, die Aufnahme des Bestandes ist wichtig um den Schutz von bedrohten Arten gewährleisten zu können, so kann erfasst werden wie sich die Rastbestände entwickeln. Ist eine Vogelart vor dem Aussterben bedroht, dann kann diese beispielsweise unter Artenschutz gestellt werden, so wird der Fortbestand gewährleistet. Außerdem haben wir die Bedrohung durch invasive Tierarten verstehen gelernt, so kann ein ehemaliges exotisches Haustier, welches achtlos in der Natur ausgesetzt wird dort eine Bedrohung für die heimischen Tiere sein. Außerdem haben wir Bieber Dämme gesehen und verstehen gelernt, welchen Einfluss sie aus auf das Pflanzenwachstum um den Damm herum haben können. In Verpelét haben wir an einer invasiven Pflanzen Kontrolle teilgenommen, hier haben wir Büsche rausgerissen, welche invasiv waren, da diese eine Bedrohung für die Artenvielfalt in Verpelét darstellen. Durch das Herausreißen der invasiven Büsche soll der Platz für die heimische Artenvielfalt erneut hergestellt werden. Die Wiesen bieten vielen Blumen einen Platz zum Blühen doch die Büsche stellen eine Konkurrenz in Bezug auf die zur Verfügung stehenden Mineralien da, weshalb es notwendig ist sie zu entfernen.
Tovább olvasom