Ősember a Bükkben - rajzpályázat eredményhirdetés 2023.11.17. 13:41

Nagy sikerrel zárult a miskolci Szeleta Park rajzpályázata, amelyet Szentiványi Jenő: A kőbaltás ember című regényének újrakiadása kapcsán írt ki a szervező Bükki Nemzeti Park Igazgatóság. Több mint 250 pályamű érkezett be a határidőig.

A két közeli vármegyeszékhelyen – Egeren és Miskolcon – túl még Budapestről, Debrecenből, Gyöngyösről, Hevesről, Balmazújvárosból, Kazincbarcikáról, Jásdról, Mátészalkáról és sok-sok kisebb településről is érkeztek hozzánk levelek alkotásokkal. A legfiatalabb pályázók 6, a legidősebbek 14 évesek.

Nagyon köszönjük ezúttal is azon lelkes rajztanárok munkáját, akik egy egész osztállyal is indultak a pályázaton.

Kiemelkedő teljesítményt nyújtott a parádi Fáy András Általános Iskola, ahonnan 52 gyönyörű festményt kaptunk (többen díjazottak is lettek), majd 28 pályázat érkezett az egri Lenkey János Általános Iskolából (innen két pedagógus is szívügyének érezte a pályamunkák beküldését), a harmadik legtöbb képet, 24-et pedig az Igrici Tompa Mihály Általános Iskola indította a Szeleta pályázaton.

  • Fődíjat nyert, vagyis az ő alkotása szerepel majd a regény borítóján: Béres Dóra (12 éves), Karcagi Nagykun Református Általános Iskola és Talentum Óvoda
  • Humor kategóriában különdíjas lett a Nagyrédei Szent Imre Általános Iskola diákja, Makaria Hanna (11 éves).
  • Különleges technika különdíjat kap Gulyás Richárd (11 éves), az Arnóti Weöres Sándor Általános Iskola diákja.
  • A legfiatalabb alkotóink a miskolci Szent Anna Óvodából jelentkeztek, Márk Anna Sára és Glonczi Lotti mindketten alig 6 évesek.

Díjazottak korosztályonként:

7 évesek:

I. helyezett: Bánik Szofi, Parád, Fáy András Általános Iskola

II. helyezett: Vozár Milán Zsolt, Miskolc, Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola

III. helyezett: Antal Noel Ferenc, Kazincbarcika, Pollack Mihály Általános Iskola


8 évesek:

I. helyezett: Herczeg Hanna, Miskolc, Hermann Ottó Általános Iskola és AMI

II. helyezett: Draskóczi Ákos, Parád, Fáy András Általános Iskola

III. helyezett: Éles Izabella, Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és AMI


9 évesek:

I. helyezett: Fejes Virág, Parád, Fáy András Általános Iskola

III. helyezett: Szűcs Dominik, Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és AMI


10 évesek:

I. helyezett: Éles Zoltán, Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és AMI

II. helyezett: Nagy András, Parád, Fáy András Általános Iskola

III. helyezett: Lázár Márk János, Parád, Fáy András Általános Iskola


11 évesek:

I. helyezett: Posta Zita, Balmazújvárosi Református Általános Iskola

II. helyezett: Sárik Rita, Eger, Lenkey János Általános Iskola

III. helyezett: Tóth Zengő, Eger, Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium

12 évesek:

I. helyezett: Béres Dóra, Karcagi Nagykun Református Általános Iskola és Talentum Óvoda

II. helyezett: Zsupos Jázmin, Kazincbarcika, Irinyi János Oktatási Központ Tompa Mihály Általános Iskolája

III. helyezett: Antal Nóra, Pétervására, Tamási Áron Általános Iskola

IV. helyezett: Farkas Valér, Parád, Fáy András Általános Iskola


13 évesek:

I. helyezett: Fejes Ádám László, Parád, Fáy András Általános Iskola

II. helyezett: Szabó Bettina, Szihalom, Szihalmi Általános Iskola

III. helyezett: Szűcs Norbert, Igrici Tompa Mihály Általános Iskola és AMI


14 évesek:

I. helyezett: Gharbi Laura Miriam, Miskolc, Szilágyi Dezső Általános Iskola

II. helyezett: Bialkó Anna Boróka, Miskolc, Szilágyi Dezső Általános Iskola

III. helyezett: Domahidi Anna, Hernádnémeti Református Általános Iskola


Gratulálunk és nagyon köszönjük a munkátokat!

A díjazottakkal rövid időn belül felvesszük a kapcsolatot, hogy egyeztessünk a díjátadó részleteiről.

Azok se búsuljanak, akik nem értek el helyezést: a díjazottak munkáin túl a legjobban sikerült alkotásokból a Szeleta Parkban kiállítás nyílik.

Kapcsolódó

5 Ipolytarnóc

5 Ipolytarnóc

2023.04.19. 14:21
Ronja:Das Naturschutz Gebiet Ipolytarnóc wird vom Bükk Nationalpark Direktorat verwaltet, hier durften wir vom 21. bis zum 27. November helfen und lernen. Das Naturschutzgebiet ist eine Fundstätte für eine Vielzahl von Fossilien, wie Haifischzähne, Blattabdrücke, versteinerte Bäume und Tier-Fußabdrücke. In unserer Zeit in Ipolytarnóc durften wir viel über die Geschichte des Naturschutzgebietes erfahren, eine Vulkankatersstrophe vor etwa 20 Millionen Jahren bewahrte die Fauna und Flora im Gebiet. Auf verschiedenen Naturlehrpfaden ist es möglich viel über die Relikte der geologischen Vergangenheit des Naturschutzgebietes zu lernen.Die Zeit in welcher wir in Ipolytarnóc waren liegt in der Nebensaison, weshalb weniger Ökotourismus stattfindet, trotzdem konnten wir bei verschieden Aufgaben helfen. So haben wir nicht nur viel gelernt, sondern beim Laub fegen, Zaun reparieren und Häcke schneiden geholfen. Beim Laubfegen in Ipolytarnóc haben wir einige der Arbeiter:Innen kennen lernen dürfen, von welchen wir etwas über die Pflanzen und die Vergangenheit des Naturschutzgebietes lernen konnten. Aber auch das Häcke schneiden und Zaun reparieren war eine spannende Erfahrung, bei der wir einiges lernen konnten. Weiterhin haben wir viele Lehrpfade besichtigt und viele Fossilien anschauen dürfen, Imre welcher in Ipolytarnóc arbeitet hat uns die verschiedenen Teile des Besucherzentrums gezeigt und so konnten wir beispielsweise den versteinerten Baum betrachten, welcher auf dem Foto zu sehen ist. Durch die Kiefer mit einem Durchmesser von acht Metern und einer Länge von fast hundert Metern, wurde das Naturschutz gebiet bekannt. In dem Besucherzentrum gibt es viele interaktive Möglichkeiten für die großen und kleinen Besucher die Geschichte des Naturschutzgebietes kennenzulernen. Es gibt beispielsweise ein 4D Kino über die Tiere, welche früher in der Region gelebt haben und eine spannende Ausstellung mit verschiedenen Fossilien.
Tovább olvasom
2023/1 5. Butterfly studies

2023/1 5. Butterfly studies

2023.07.10. 15:54
Am heutigen Tage durfte ich zwei Ranger und einen aus Deutschland angereisten Forscher (juhuu) in ein Waldstück nahe Kerecsend begleiten. Der Forscher wollte die gefährdete Schmetterlingsart Maivogel (Euphydryas maturna) (Wikipedia-Link für die Interessierten: https://de.wikipedia.org/wiki/Maivogel ;) ) untersuchen, bzw. besser gesagt deren Raupen und Lebensraum.Der Maivogel kommt natürlicherweise in Ost- und Mitteleuropa vor, jedoch nur sehr lokal und die Populationen liegen weit verstreut. Leider ist er, wie so viele Arten, stark vom Aussterben bedroht (unter anderem aufgrund von Lebensraumverlust durch Forstwirtschaft und dem Einsatz von Insektiziden). In Deutschland gibt es beispielsweise nur noch vier verschiedene Populationen. In Ungarn gibt es noch eine etwas weitere Verbreitung (bei der letzten Zählung wurden etwa zwanzig Individuen festgestellt), unter anderem auf dem Gebiet des Bükk Nationalpark Direktorats in der Nähe der Kleinstadt Kerecsend. Aus diesem Grund ist der Forscher extra aus Deutschland angereist, um sich hier ein Bild der Lebensräume zu machen.Wir machten uns also auf die Suche nach den Raupen des Maivogels, welche für gewöhnlich an Eschen und Ligustern zu finden sind. Leider hat das Wetter mal wieder nicht mitgespielt (warum schneit es im April L ??) und die Raupen haben sich alle verkrochen, sodass nicht einmal der speziell darauf trainierte Artenspürhund die Raupen finden konnte.Alles in allem war es jedoch ein interessanter (wenn auch seeehr kalter) Nachmittag, bei dem ich wieder etwas Neues gelernt habe.Zum Abschluss haben wir uns noch bei einem Kaffee aufgewärmt und dann war es Zeit für den Feierabend!
Tovább olvasom