Gyümölcsfaültetés a fenntarthatósági témahéthez kapcsolódóan 2020.11.06. 09:39

A Fenntarthatósági Témahét keretein belül országos gyümölcsfa-ültetési kampány indult ,melyben hazánk nemzetipark-igazgatóságai is részt vesznek. 2020. november 6-án az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola udvarán egy „Egri Piros” nevű alma tájfajtát ültettünk végleges helyére.

A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több civil, szervezet, és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma az idei évben is meghirdette a Fenntarthatósági Témahét című kezdeményezését, amelynek programjai a tervezett tavaszi időpont helyett őszre tolódtak ebben az évben. Idén az 5. jubileumi Fenntarthatósági Témahét kerül megrendezésre. Idén először az egész Kárpát-medencéből, így a határon túlról is kapcsolódhatnak iskolák a kezdeményezéshez. Eddig több mint 1700 iskola 380 000 diákja regisztrált a programba, ebből közel 120 iskola a határon túlról.

Bükki Nemzeti Park Igazgatóság kapcsolódása a témahéthez:

A 2020. évi Fenntarthatósági Témahéttel kapcsolatban országos kampányok is meghirdetésre kerültek. Ilyen kampány ebben az évben a klímavédelem keretében meghirdetett országos iskolai faültetés is, melyhez a Nemzeti Biodiverzitás és Génmegőrző Központ, valamint hazánk nemzetipark-igazgatóságai (köztük a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság) vállalták, hogy facsemetéket biztosítanak a jelentkező iskolák részére. Tavasszal a vírushelyzet, és az iskolabezárások miatt elmaradt a Fenntarthatósági Témahét és ezzel együtt a fatelepítés. Az ország iskolái közül 728-an regisztráltak a fatelepítési kampányba, nekik igazgatóságunk közel 50 facsemetét biztosít. Az Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola udvarán e jeles alkalomból Rónai Kálmánné Igazgató Asszony, és az iskola igazgatója, Kékesi László Úr közösen ültettek el egy ’Egri Piros” fajtájú almafát.

Kapcsolódó

2022/1. - 7. Visitors from Kiskunság National Park

2022/1. - 7. Visitors from Kiskunság National Park

2022.08.23. 15:48
Besucher aus dem Kiskunság Nationalpark [13.06.2022-19.06.2022]Am Montag, den 13. Juni kamen Lara und Jakob dann mit nach Eger, um ein bisschen was vom Bükk Nationalpark zu sehen. Am ersten Tag bestiegen wir einen kleinen Aussichtspunkt in Szarvaskő und besichtigten das Western Gate Besucherzentrum.Dienstag unternahmen wir eine kleine Wanderung direkt vom Direktorat aus und am Mittwoch zum Tar-kő Aussichtspunkt. Auch für Marie und mich war dies einer der beeindruckendsten Orte, die wir im Bükk gesehen haben. Danach besichtigten wir gemeinsam mit einem Ranger das Plateau und er erklärte uns einiges über die vorkommenden Pflanzen und einen Schmetterling, der weltweit nur in einem sehr kleinen Umkreis auf dem Plateau zu finden ist. Anschließend fuhren wir zu einem sogenannten „Virgin Forest“, einem Wald, der weder von der Forstwirtschaft genutzt werden darf noch von Wanderern betreten. Somit soll der Wald sich ohne jeglichen Einfluss des Menschen entwickeln. Am Donnerstag fand eine Art Evaluation des Observatoriums und umliegender Attraktionen statt. Wir halfen bei der Vor- und Nachbereitung und nahmen an den Führungen teil. Am letzten Tag des Austausches besichtigten wir in Lillafüred die Szent István-Höhle und die Annahöhle. Bei der Szent István-Höhle handelt es sich um eine Tropfsteinhöhle, in der ein bestimmtes Klima herrscht, welches besonders gut für die Gesundheit sein soll. Deshalb ist ein bestimmter Bereich der Höhle für Touristen gesperrt. Hier haben Leute mit verschiedenen Krankheiten die Möglichkeit sich, mit Schlafsack oder Decke, für ca. drei Stunden täglich hinzulegen, um die Heilungsprozesse im Körper zu unterstützen.Nach diesen zwei gemeinsamen Wochen war der Austausch vorbei. In der Zeit konnten wir alle einiges über sowohl den anderen als auch den eigenen Nationalpark lernen.
Tovább olvasom