Ajánlattételi felhívás - az Ipoly árterületének meghatározott részén inváziós fajok (selyemkóró és kanadai aranyvessző) irtásának elvégzésére

A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság pályázatot hirdet a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében az Ipoly árterületének meghatározott részén inváziós fajok (selyemkóró és kanadai aranyvessző) irtásának elvégzésére az alábbi tartalommal:

1. Ajánlatkérő neve, címe, telefon- és telefaxszáma (e-mail):

Bükki Nemzeti Park Igazgatóság (BNPI)

3304 Eger, Sánc u. 6.

Tel: 36/411-581

Fax: 36/412-791

Ügyintéző: Laufer Zsanett, pályázatkezelési referens

E-mail: projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu

2. A beszerzés tárgya, illetőleg mennyisége:

Ajánlatkérő pályázatot hirdet a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében az Ipoly árterületének meghatározott részén inváziós fajok (selyemkóró és kanadai aranyvessző) irtásának elvégzésére az alábbi tartalommal:

Az Ipoly árterületén, Ipolytarnóc és Litke közötti szakaszon, az Ipolytarnóc 0139/9 hrsz területen élő, kiemelt természetvédelmi értékű élőhelyek és fajok fennmaradását veszélyeztető inváziós növényfaj (selyemkóró – Asclepias syriaca és kanadai aranyvessző – Solidago canadensis) egyedeinek környezetkímélő technológiával (kihúzás, kézi kaszálás) végzett kezelése szükséges. A területen a régió egyik utolsó vérfű hangyaboglárka lepke populációja található, fennmaradásukat erősen veszélyeztetik az inváziós fajok kiterjedt állományai. A pontos helyszín a mellékletként csatolt fedvényen és térképen látható.

A tervezett beavatkozás nem azonos az általános gyepkezelési gyakorlattal, kísérleti módon, speciális körülmények figyelembe vételével történik majd.

A selyemkóró eltávolítását az alábbiak szerint kérjük elvégezni:

· Ártéri terület miatt kémiai/vegyszeres irtás nem lehetséges, ezért kísérleti jelleggel, a növényeket kézi kihúzással kell eltávolítani.

· Az első kezelést 2025. augusztusában, míg a második, ismétlő kezelést 2025. októberben kell elvégezni.

· A második évben, 2026-ban, az ismét kihajtó töveket június-július hónapokban kell először eltávolítani, majd az ismétlő kezelést 2026. októberében kell elvégezni.

· Az eltávolított egyedeket össze kell gyűjteni és a területről el kell távolítani és kijelölt helyre kell szállítani. Amennyiben a növényen termés található, úgy azt kérjük külön zsákban gyűjteni!

A kanadai aranyvessző irtása az alábbi leírás alapján kell elvégezni:

· Az aranyvessző állományai elleni védekezés során legalább évi kétszeri, a teljes kijelölt területre kiterjedő mechanikai védekezés szükséges. Mechanikai védekezés csak kézi eszközökkel lehetséges.

· A növény állományait június 15-e előtt kell először lekaszálni, majd szeptember 15-e után ismétlő kézi kaszálást kell végezni. A két időszak között csak a helyileg illetékes természetvédelmi őrrel egyeztetett módon (vérfüves kaszálatlan foltok visszahagyásával) lehet a mechanikai védekezést elvégezni.

· A lekaszált aranyvessző virágát/egész növényt, zsákba kell gyűjteni és a területről el kell távolítani.

A kezeléseket 2025 és 2026. évben, a megadott időszakokban kell elvégezni a területileg illetékes természetvédelmi őrrel előre egyeztetetten. Az őszi beavatkozásokat követően szakmai dokumentáció (fotóval) elkészítése szükséges 2025.11.28-ig, majd a feladat teljesítési határidejére, 2026.10.30-ig, a két év kezeléseit összefoglaló szakmai dokumentációt kell készíteni magyar nyelven (fotókkal).

Az ajánlatadás megkönnyítése érdekében helyszíni bejárási lehetőséget biztosítunk.

A helyszíni bejárás időpontja: 2025. augusztus 5. 10:00

Helyszín: Litke, Kultúrház (Kossuth út)

A bejárással, és szakmai feladattal kapcsolatban az illetékes természetvédelmi őr elérhetősége: Harmos Krisztián: 06-30/349-5715, harmos.krisztian@bnpi.hu

3. A teljesítés helye (a fenti feladatok az alábbi helyszínhez kapcsolódnak):

Ipolytarnóc 0139/9 hrsz területe és ajánlatadó telephelye.

4. A szerződés meghatározása: vállalkozási szerződés

5. A szerződés időtartama vagy a teljesítés határideje:

A tevékenység kezdésének ideje: a szerződés aláírásának napja

A tevékenység befejezése: 2026. október 30.

6. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei:

Ajánlatkérő előleget nem fizet.

A nyertes ajánlattevő 1 db részszámlát és 1 db végszámlát nyújthat be.

Az első évi, környezetkímélő technológiával (kihúzás, kézi kaszálás) elvégzett kezeléseket valamint a szakmai dokumentáció első évi elkészítését követően a Vállalkozó legkésőbb 2025. november 28-ig, a vállalkozói díj 50 %-ának megfelelő összegű részszámla benyújtására jogosult.

A végszámla 2026. október 30. napját követően nyújtható be, a második évi élőhelykezelések elvégzése után valamint a két év kezeléseit összefoglaló szakmai dokumentáció elkészítését követően.

Az ajánlattétel, a szerződés és a kifizetések pénzneme: HUF.

Ajánlatkérő a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében támogatásban részesült, így jelen beszerzési eljárás nyomán létrejött szerződést ajánlatkérő a projekt keretében nyújtott támogatásból finanszírozza.

7. Az ajánlatok bírálati szempontja: a legalacsonyabb összegű nettó ellenszolgáltatás.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben nem érkezett számára megfelelő ajánlat, nem hirdet nyertest. Jelen ajánlatkérés nem keletkeztet szerződéskötési kötelezettséget.

8. Az ajánlat benyújtásának módja, címe: az ajánlatkérő 1. pontban meghatározott címén, ügyintéző megjelöléssel vagy az ajánlattételi idő rövidségére való tekintettel e-mailen a projektiroda@bnpi.hu és/vagy a titkarsag@bnpi.hu címeken.

9. Az ajánlattételi határidő: 2025.08.08.

10. A benyújtott ajánlatnak tartalmaznia kell:

- Az ajánlattevő adatait (név, cím, adószám, telefonszám, e-mail);

- Az ajánlat tárgyát, amelyben szerepel a „HUSK/2302/1.2/005” megnevezés;

- Az ajánlatra vetített nettó vállalási díjat (HUF);

- Az ajánlatra vetített ÁFÁ-t, amennyiben releváns (HUF);

- Az ajánlatra vetített bruttó összköltséget (HUF);

- Amennyiben az ajánlattevő alvállalkozót von be a teljesítésbe, úgy azt az ajánlatában is köteles jelezni (Nyilatkozat alvállalkozó bevonásáról). Amennyiben alvállalkozó bevonása történik majd, úgy az ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a teljesítésbe bevont alvállalkozóval kötött szerződést (melyben szerepel a megállapodás összege) és a kifizetésre vonatkozó dokumentumokat köteles megküldeni az ajánlatkérő részére.

- A mellékletek közül az ajánlattételi lapot, a nyilatkozatok közül az ajánlattevőre vonatkozót (cég esetén az átláthatósági, egyéni vállalkozó esetén az öregségi nyugdíjról szólót), hiánytalanul kitöltve és aláírva.

- A jogosultságra, csődeljárásra és köztartozás mentességre vonatkozó nyilatkozatot kitöltve és aláírva.

11. Egyéb információk:

- Amennyiben az alvállalkozók bevonása a szerződés teljesítése során válik szükségessé, úgy az csak a megrendelő részére való bejelentést követően lehetséges.

- Jelen beszerzési eljárás szolgáltatás megrendelésére irányul.

- Ajánlatkérő a szerződéses feltételeket a nyertes ajánlattevővel közösen dolgozza ki.

- Tekintettel a rövid ajánlattételi határidőre, kérjük, hogy ajánlatukat a projektiroda@bnpi.hu és/vagy a titkarsag@bnpi.hu e-mail címekre is küldjék meg.

- Tekintettel az ún. zöld beszerzésre, ajánlatkérő az ajánlati felhívást csak elektronikusan küldi meg az ajánlattevőknek, ezáltal is csökkentve a projekt papírfelhasználását.

- Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség az ajánlattevőt terheli.

- Jelen eljárásban sem részajánlatot, sem alternatív ajánlatot tenni nem lehet. Az ajánlattevő kizárólag a feltüntetett teljes mennyiségre tehet ajánlatot. A feltüntetett mennyiségek egy részére tett ajánlatok érvénytelenek.

- Amennyiben az ajánlattevőnek további kérdése merülne fel az ajánlattétellel kapcsolatban, úgy az igazgatóság alábbi munkatársaitól kaphat további tájékoztatást (Harmos Krisztián: 06-30/349-5715, harmos.krisztian@bnpi.hu és Laufer Zsanett: 30/812-3047, laufer.zsanett@bnpi.hu).

Mellékletek:

1. Ajánlattételi lap

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/z5Z8nwyCXtF7wFv

2. Fedvény

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/6KX4TB3LJUTkC8l

3. Térkép

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/7cshk0dJ2C0qMNV

4. Átláthatósági nyilatkozat

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/ebl4LRcz2i7OP2c

5. Öregségi nyugdíjról szóló nyilatkozat

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/4JhWcVepLMWhkhX

6. Nyilatkozat (alvállalkozó bevonásáról)

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/FOFCv74YPnMYKWB

7. Nyilatkozat (jogosultság, csődeljárás, köztartozás)

https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/PCDBJTsXPkAyMy0


Kapcsolódó