
Ajánlattételi felhívás - a Kácsi-patak adott szakaszán inváziós fajok (süllőhínár, nád és valiznéria) irtásának elvégzésére
A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság pályázatot hirdet a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében a Kácsi-patak adott szakaszán inváziós fajok (süllőhínár, nád és valiznéria) irtásának elvégzésére az alábbi tartalommal:
1. Ajánlatkérő neve, címe, telefon- és telefaxszáma (e-mail):
Bükki Nemzeti Park Igazgatóság
3304 Eger, Sánc u. 6.
Tel: 36/411-581
Fax: 36/412-791
Ügyintéző:Laufer Zsanett, pályázati referens
E-mail: projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu
2. A beszerzés tárgya, illetőleg mennyisége:
Ajánlatkérő pályázatot hirdet a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében a Kácsi-patak adott szakaszán inváziós fajok (süllőhínár, nád és valiznéria) irtásának elvégzésére az alábbi tartalommal:
A Kácsi-patak 240 méteres hosszán (a Kácsi fürdő területétől a településen található Kossuth utcai hídig) süllőhínár (Myriophyllum rubricaule), közönséges nád (Phragmites australis) és közönséges valiznéria (Vallisneria spiralis) gyöktörzzsel illetve gyökérzettel együtt történő, maradéktalan kézi eltávolítása. Az irtás során fokozott figyelmet kell arra fordítani, hogy a növényzeten megtapadt csigafajok a lehető legkisebb számban kerüljenek eltávolításra.
A kiszedett növényzetet rendszeresen el kell szállítani ártalmatlanítás céljából, egy-egy munkaszakasz végén nem maradhat semmi a területen. A kiszedett növényzet szakszerű megsemmisítéséről a vállalkozónak kell gondoskodnia, a megsemmisítést dokumentálnia kell (pl: komposzttelepre vagy zöld hulladéklerakóba történő szállítás, esetleg kiszárítást követően égetés).
A kezeléseket 2025 és 2026. évben minimum 2-2 alkalommal kell elvégezni. Az első beavatkozást követően 3 hónapot várni kell, majd újra elvégezni, azaz 2025-ben 2 alkalommal. A harmadik beavatkozást 2026. április-májusára kell időzíteni, majd 3 hónapot követően ismét át kell nézni a patakot és az esetlegesen bennmaradt süllőhínárt és nádat el kell távolítani.
Minden munkafázis előtt és után az igazgatóság felméri és dokumentálja az aktuális állományt. Ezzel az irtást és hatékonyságát monitorozzuk.
A védekezést folyásirányban, fentről lefelé haladva kell elvégezni, kisebb szakaszolások beleférnek.
A munkavégzés során – az árajánlatkérő által legkésőbb a munkavégzés megkezdése előtt bemutatott módon – a lehető legnagyobb figyelmet kell fordítani a patakban élő védett- és fokozottan védett csigafajok egyedeinek védelmére!
Az ajánlatadás megkönnyítése érdekében helyszíni bejárási lehetőséget biztosítunk.
A helyszíni bejárás időpontja: 2025. május 6. 10:00
Helyszín: Kács, Petőfi u. vége (javasolt a patakban a gumicsizma használata)
A bejárással, és szakmai feladattal kapcsolatban az illetékes természetvédelmi szakreferens elérhetősége: Farkas Roland: 30/637-5149, farkas.roland.tibor@bnpi.hu
3. A teljesítés helye (a fenti feladatok az alábbi helyszínhez kapcsolódnak):
Kács 066 hrsz. területe.
4. A szerződés meghatározása: vállalkozási szerződés
5. A szerződés időtartama vagy a teljesítés határideje:
A tevékenység kezdésének ideje: a szerződés aláírásának napja
A tevékenység befejezése: 2026. november 30.
6. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei:
Ajánlatkérő előleget nem fizet.
A nyertes ajánlattevő 1 db részszámlát és 1 db végszámlát nyújthat be.
A kezelések legalább 70 %-os – megrendelő által ellenőrzött - eredményes elvégzése esetén a Vállalkozó legkésőbb 2025. november 28.-ig, a vállalkozói díj 50 %-ának megfelelő összegű résszámla benyújtására jogosult.
A végszámla 2026. november 30. napját követően nyújtható be, a kezelések 100 %-os – Megrendelő által ellenőrzött - eredményes elvégzése esetén.
Az ajánlattétel, a szerződés és a kifizetések pénzneme: HUF.
Ajánlatkérő a HUSK/2302/1.2/005 azonosító számú, „Határmenti vizes élőhelyek ökológiai állapotfelmérése, rekonstrukciója és bemutatása” című projekt keretében támogatásban részesült, így jelen beszerzési eljárás nyomán létrejött szerződést ajánlatkérő a projekt keretében nyújtott támogatásból finanszírozza.
7. Az ajánlatok bírálati szempontja: a legalacsonyabb összegű bruttó ellenszolgáltatás.
Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben nem érkezett számára megfelelő ajánlat, nem hirdet nyertest. Jelen ajánlatkérés nem keletkeztet szerződéskötési kötelezettséget.
8. Az ajánlat benyújtásának módja, címe: az ajánlatkérő 1. pontban meghatározott címén, ügyintéző megjelöléssel vagy az ajánlattételi idő rövidségére való tekintettel e-mailen a projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu címeken.
9. Az ajánlattételi határidő: 2025.05.09.
10. A benyújtott ajánlatnak tartalmaznia kell:
- Az ajánlattevő adatait (név, cím, adószám, telefonszám, e-mail);
- Az ajánlat tárgyát, amelyben szerepel a „HUSK/2302/1.2/005” megnevezés;
- Az ajánlatra vetített nettó vállalási díjat (HUF);
- Az ajánlatra vetített ÁFÁ-t, amennyiben releváns (HUF);
- Az ajánlatra vetített bruttó összköltséget (HUF);
- Amennyiben az ajánlattevő alvállalkozót von be a teljesítésbe, úgy azt az ajánlatában is köteles jelezni (Nyilatkozat: alvállalkozó bevonásáról). Amennyiben alvállalkozó bevonása történik majd, úgy az ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a teljesítésbe bevont alvállalkozóval kötött szerződést (melyben szerepel a megállapodás összege) és a kifizetésre vonatkozó dokumentumokat köteles megküldeni az ajánlatkérő részére.
- A mellékletek közül az ajánlattételi lapot, a nyilatkozatok közül az ajánlattevőre vonatkozót (cég esetén az átláthatósági, egyéni vállalkozó esetén az öregségi nyugdíjról szólót), hiánytalanul kitöltve és aláírva.
- A jogosultságra, csődeljárásra és köztartozás mentességre vonatkozó nyilatkozatot kitöltve és aláírva.
11. Egyéb információk:
- Amennyiben az alvállalkozók bevonása a szerződés teljesítése során válik szükségessé, úgy az csak a megrendelő részére való bejelentést követően lehetséges.
- Jelen beszerzési eljárás szolgáltatás megrendelésére irányul.
- Ajánlatkérő a szerződéses feltételeket a nyertes ajánlattevővel közösen dolgozza ki.
- Tekintettel a rövid ajánlattételi határidőre, kérjük, hogy ajánlatukat a projektiroda@bnpi.hu és a titkarsag@bnpi.hu e-mail címekre is küldjék meg.
- Tekintettel az ún. zöld beszerzésre, ajánlatkérő az ajánlati felhívást csak elektronikusan küldi meg az ajánlattevőknek, ezáltal is csökkentve a projekt papírfelhasználását.
- Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség az ajánlattevőt terheli.
- Jelen eljárásban sem részajánlatot, sem alternatív ajánlatot tenni nem lehet. Az ajánlattevő kizárólag a feltüntetett teljes mennyiségre tehet ajánlatot. A feltüntetett mennyiségek egy részére tett ajánlatok érvénytelenek.
- Amennyiben további kérdése merülne fel az ajánlattétellel kapcsolatban, úgy az alábbi kollégáktól kaphat további tájékoztatást (Farkas Roland: 06-30/637-5149, farkas.roland.tibor@bnpi.hu és Laufer Zsanett: 30/812-3047, laufer.zsanett@bnpi.hu).
Mellékletek:
1. Ajánlattételi lap
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/oLsiOaiUK2fWTRa
2. Átláthatósági nyilatkozat
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/ebl4LRcz2i7OP2c
3. Öregségi nyugdíjról szóló nyilatkozat
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/4JhWcVepLMWhkhX
4. Nyilatkozat (alvállalkozó bevonásáról)
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/FOFCv74YPnMYKWB
5. Nyilatkozat (jogosultság, csődeljárás, köztartozás)
https://owncloud.bnpi.hu/index.php/s/PCDBJTsXPkAyMy0