Véget ért a „Túra Manó” napközis tábor a Bábakalács erdei iskolában 2018.08.01. 08:43

Jó hangulatban és hasznos elfoglaltságokkal telt a 10. alkalommal megrendezésre kerülő „Túra Manó” tábor, Felsőtárkányban.

A hét nagy részében Felsőtárkány és környékén voltunk, ahol a természet élő és élettelen szépségeivel ismerkedtünk meg:

-apró csigákat kerestünk majd a begyűjtött „zsákmányt” mikroszkóppal vizsgáltuk;

- tücskörésztünk-bogarásztunk nagyítóval a Bükkben.

- az Attila-forrásnál madarat fogtunk,

-barlangászkodtunk az Esztáz-kői-barlangban, és az itt már közelebbről „megismert” agyaggal délután korongoztunk.

- túráink során fűben-fában orvosságot kerestük, és az év gyógynövényét – a levendulát – felhasználva különböző piperéket készítettünk.

Egyik este lehetőség volt ott aludni Felsőtárkányban és távcsővel kémlelni a csillagos égboltot , testközelből denevérekkel ismerkedni és éjszakai lepkéket fogni. Az este folyamán a saját magunk által gyúrt, kemencében sütött kenyérlángossal csillapítottuk éhségünket.

Az utolsó nap egy hosszabb kirándulást tettünk Poroszlóra, ahol a Tisza-tó élővilágába kaphattunk bepillantást, csónakos kirándulás és az ökocentrumban tett látogatás segítségével.

A gyerekek sok élménnyel és tudással a hátizsákjukban térhettek haza a tartalmas hét végére.